sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Olet todella kaunis, elät vain yhden kerran

Olen tyytyväinen kehooni enkä haluaisi muuttaa sitä. Se on kulkenut mukanani aina ja muokkautunut ajan kuluessa. Sen avulla olen kiivennyt puihin, juossut karkuun ihmisiä, hyppinyt hikisenä konsertissa, pongaissut veteen kallioilta. Siihen on tullut arpia, jotka kertovat elämästä. Lapsuuden keinuminen näkyy selässä, kädessä kotitalous luokasta muistuttava palohaavan arpi, jalassa murrosiän kohelointia. Mutta kehoni on ainutlaatuinen, kenellekään ei ole juuri samanlaista.
Tietenkin on ollut aikoja, jolloin on ollut huono itsetunto ja en ole edes pitänyt kehostaan. Kasvoni epäpuhtaudet ovat kamalia, rintani ovat pienet, onko nenäni todella noin suuri. Mutta olen ohittanut ne ajat. Olen hyväksynyt, että kasvoissani on epäpuhtauksia, olen laihanpuoleinen, joten en erityisemmin muotoja omista, kasvonpiirteeni ovat mielestäni ihan kauniit, kun niitäkin on kuvista katsellut. Suhtaudun positiivisesti kehooni enkä enää kirjoita päiväkirjaan, kuinka ruma olen. Murrosiän alussa alkoi oman kehon arvostelu, mutta pikkuhiljaa se hiljeni. Olen mielestäni ihan kaunis, voin myöntää sen. Pidän hiuksistani, kehonrakenteestani, lävistyksistäni. Viimeinkin omistan terveen itsetunnon.
 En ikinä pystyisi menemään kaunesleikkaukseen, minua ällöttäisi kehoni. Siinä olisi jotain, mikä ei ole minun, jotain keinotekoista. En menisi, vaikka minulle maksettaisi, sillä joutuisin elämään kehon kanssa, josta en edes pidä. Tälläinen keho minulle on annettu ja olen tyytyväinen siihen. Olen sopusuhtainen, en haluaisi silikonirintoja, sillä se ei sopisi kehonrakenteeseeni. En myöskään haluaisi rasvanpoistoa, minusta tulisi luuranko, jota ihmiset epäilisivät anorektikoksi. Minulle ei myöskään sopisi isommat ja täyteläisemmät huulet, en haluaisi mitään kasvon kohotuksia, sillä pystyn kyllä elämään ryppyjeni kanssa, sitten kun ne alkavat pikkuhiljaa tulla.
Tässä esim. järkyttäviä esimerkkejä liiallisuuksiin menneistä kauneusleikkauksista
Jos joku teistä on nyt haaveillut menevänsä kauneusleikkaukseen, en tuomitse. Se on oma mielipiteesi ja saat tehdä kehollesi ihan mitä tahdot. Itse en vain halua mitään ylimääräistä kehooni ja muutenkin pidän enemmän luonnollisista ihmisistä, kuin kauneusleikkauksien ylikäyttäjistä. Tietenkin eihän yksi kaunesleikkaus hirveästi ihmistä muuta, mutta oma mielipiteeni on kielteinen niitä kohtaan. Itselläni on hyvä olo tälläisenä.

2 kommenttia:

  1. itse en ole ollut koskaan tyytyväinen kehooni. siitä on koitunut kaikenlaisia ongelmia. joskus tuntuu että ehkä vielä jonain päivänä, mutta sitten se hiipuu. ainoa asia, mitä toivon todella tulevaisuudelta on, että saisin olla omaan kehooni tyytyväinen. onneksi sinä olet senjo oppinut:') tsemppiä sulle jatkoon!

    VastaaPoista
  2. Uskon, että vielä joskus peiliin katsoessasi olet tyytyväinen ja hymyilet itsellesi. Kehosi on vain sinun, ja se on juuri ainutlaatuinen tuollaisena. Remember that & kiitos paljon ! (-:

    VastaaPoista