lauantai 18. toukokuuta 2013

Katso vielä, sä et tunne yhtään mua

Miksei ihmiset voi myöntää, jos he ovat jossakin asiassa hyviä. Liikuntatunnilla pelataan jalkapalloa, mietitään kuka laitetaan maaliin. Kaikki ovat "kauhuissaan", ei minua nyt voi laittaa sinne. Silti kaikki tietävät, kuka heistä on parhain. Mene maaliin, he pyytävät. Ei, olen niin huono, hän saattaa vastata. Kaikki heistä tietävät, että hän on hyvä. Joten miksi pitää väittää vastaan ? Sitten hän muka alentuunena menee maaliin ja torjuu suurimman osan. Esittää hämmästynyttä ja sanoo, en tiennyt, että olen näin hyvä. Kyllä sinä vain tiesit sen.
Tiedän kyllä, että tuo alkukuvaukseni ei sovi jokaiselle. Jotkut ovat vain niin ujoja, etteivät uskalla rynnätä siihen pisteeseen, missä he ovat hyviä. Voi olla huono itsetunto, ettei pysty myöntämään, että tässä asiassa minä olen hyvä. Joskus ihmiset pelkäävät vain, että he epäonnistuvat, jos menevät sinne. He muistavat kuinka hyviä he ovat joskus ovat olleet, mutta entä jos nyt en ole niin hyvä ? He pelkäävät epäonnistumista niin paljon, että pitävät mielummin hyvän maalivahdin leiman aikaisemmilta kerroilta, kuin tekisivät siihen pienen särön tällä kerralla.


3 kommenttia:

  1. Jotenki ihana lukea kuinka avoimesti tänne kirjoitat kaikesta,omista mielipiteistä ja elämästä! Olisinpa itsekin yhtä sujut itseni kanssa! -J

    VastaaPoista
  2. Niin ja kaikkea hyvää tulevaan!=) -J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ! En tiedä olenko itsekkään sujut itseni kanssa, mutta kirjoittaminen tulee luonnostaan. (-: Ja samoin !

      Poista