perjantai 5. huhtikuuta 2013

Jos kysyt miten jatketaan, niin minä vaikenen

Hän availee pahvilaatikkoja ja katsoo niiden sisällön. Spagettia, suolaa, pattereita, riisiä.. Laatikkoja on monia ja kaikissa melkein eri sisältö. Tyttö avaa laatikon, vie tavarat oikealle paikalleen ja avaa uuden laatikon. Hitto, tyttö manaa mielessään, kun huomaa verta valuvan sormestaa. Hän yrittää nuolaista veren pois, mutta se vuotaa vieläkin. Tyttö ei välitä ja kaivaa laatikosta salaatinkastikkeita. Hän latoo niitä hyllyyn ja kastikkeiden loppuessa avaa uuden laatikon. Sormi vuotaa vieläkin punaista nestettä ja laatikko saa pieniä sotamaalauksia kehoonsa. Tyttö ei jaksaisi välittää, mutta katsoo silti haavaa. Kyllä se vuotaminen loppuu varmasti pian, hän ajattelee.
Olin siis kaksi päivää tetissä S-marketissa. Oli se ihan kivaa vaihtelua koulussa pänttäämisen sijaan. En kyllä itse tykkäisi olla isompana töissä kaupassa, se olisi ehkä liian tylsää minun makuuni. Kaipaan vaihtelua enkä kaupan kassalla kököttämistä tekohymy kasvoilla. Mutta suurimmaksi osaksi kaikki sujui hyvin ja sain kiitettävän työtodistukseeni. Siellä olessani puhelimeni soi ja sain tietää, että olen saanut kesätyöpaikan hakemastani paikastani ! Olin todella innoissani ja hymyilin vain hyllyille niitä täyttäessäni. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti