torstai 24. heinäkuuta 2014

Meillä on aikaa vielä nauruun, leikkiin ja rakkauteen

En ole käynyt tietokoneella pitkään aikaan, joten ei ole tullut tännekkään kirjoitettua. Minä olen ollut laitoksen kanssa mökkeilemässä, reissu sujui ihan hyvin. Kylmetyin ja sain muutaman hyttysenpiston koristamaan jalkaani, mutta hyviä muistoja jäi. 
Sieltä tullessani olin hieman kipeä, kääriydyin vain peittoon ja join kuumia juomia. Parannutin itseäni ja en uskaltanut tehdä mitään erityistä, sillä seuraavana päivänä oli odottamani festivaalit. 
Eli viikonloppuna oli siis festivaalit, meno oli vauhdikasta ja tuli tutustuttua ihmisiin. Laulettua tuli biisien tahdissa ja nauru oli herkässä. Olin tyytyväinen kokemukseen, ensi vuonna uudestaan!
 © Royal Photo/ D.Rogazione
Viikonlopun jälkeen lähdin toiseen laitokseen yöksi. Sanoisinko, että en pitänyt erityisemmin paikasta. Säännöt olivat mielestäni hieman typerät ja kännykän palauttaminen tuntui vapauden riistolta. Olen vain tottunut siihen, että saan pitää kännykkäni koko ajan itselläni, joten ehkä minä totun sitten takaisin siihen, että se otetaan pois. Nuoria on vähemmän ja he ovat todella erilaisia verrattuna tämän laitoksen nuoriin. Ohjaajat olivat ihan okei, ehkä liian huolehtivaisia. Pestessäni käsiä eräs ohjaaja tuli laittamaan vettä lämpimämmälle. Olo tuntui pikkulapselta ja olisi tehnyt mieli tiuskaista jotain, mutta en viitsinyt. Ruuan tuputus oli myös hieman karmivaa, sillä minä syön mitä syön, se siitä.
 Yöllä huoneessani nojasin vain seinää vasten ja kyyneleet valuivat poskiani pitkin. Haluan pois, osasin vain ajatella. Halasin peittoani ja tuijotin vain lattiaa. 
Aamulla oloni oli taisteluntahtoisempi. Minä tulen vielä näyttämään, kuinka selviän tästä! Kokemukset kasvattavat ja tämäkin on vain ohimenevää.
 Eilen tanssin keittiössä leipoessani ja kuuntelin musiikkia. Sotkin huoneeni etsiessäni vaatteita ja pyöräilin kauppaan melkein vastaheränneenä. Hyppäsin veteen ja söin liikaa mansikoita. Istuskelin kaverini kyydissä ja rummuttelin käsiäni musiikin tahtiin. Pesin hiukseni lastenshamppoolla, koska se tuoksui vadelmilta ja katselin ostos-teevetä. Pörrötin hiuksiani turhanpäiväisesti ja kääriydyin ruutupaitaan. Laitoin kirjani syrjään ja näin vahingossa sukulaisia. Katselin autosta maisemia ja pyöritin silmiäni huutaville lapsille uimarannalla. 
Tänään olen ollut väsyneenä keittiönpöydässä kahvikuppi edessäni. Olen nauranut ohjaajalle ja lakkaillut kynsiäni. Vienyt roskat yövaatteissa ja miettinyt, miksi jääkaapissa on niin paljon perunoita. Katsellut kelloa kiinnostuneena ja harkinnut lenkille menemistä. Etsinyt turhautuneena tärkeää paperia ja ilmeillyt peilille.

4 kommenttia:

  1. mie tein vanhan tilalle uuden blogin :--)

    http://vera-julia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Ootko sä muuttanu jo sinne uuteen laitokseen? :)

    VastaaPoista
  3. Kyllä olen, 1.8 oli muutto. (-:

    VastaaPoista