sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Mulle tämä syvä hiljaisuus, on parempi kuin huono valhe uus

" Roosa mitä sulle oikein kuuluu ? " kuulen taas tutun kysymyksen ja silmät, joista paistaa huoli.
" Ei mitään ", vastaan ja käperryn paremmin vilttiini teekuppi kädessä.
Ohjaaja yrittää jutella, mutta minä en erityisemmin vastaile. Tuntuu, että haluan etääntyä joistakin ihmisistä. Työntää vain heidät mahdollisimman kauas. 
" Olet niin todella mielenkiintoinen, että olisi mukava kuulla, että mitä sinä ajattelet tästä ", kysymys kuuluu ja katse kohdistuu minuun.
Kyllä, minä ajattelen asiaa. Toinen juttu on vain se, etten kerro ajatuksiani.
" Roosa susta on tullu jotenki hiljasempi ", joku nuori kertoo minulle. En vastaa mitään muuta kuin hymähdän. Lähden paikalta, mutta kuulen heidän vielä juttelevan minusta. " Ehkä se on masentunut ", joku yrittää ehdottaa. " Paiskaakohan se nyt oven kiinni ? " jotakuta kiinnostaa enemmän. " Antakaa se vain olla ", kolmas nuori sanoo viisaasti ja heidän keskusteluaiheensa vaihtuu. 
En vain tiedä miksi, mutta tuntuu, että vajoan omiin maailmoihin. En halua sinne ketään, viihdyn siellä yksin ajatuksieni kanssa. Mutta miksi tämä tapahtuu ?


 Mut hei, ei tää oo helppoo mullekaan.
Mä en vaan pysty sanomaan,
mikä mieltä painaa.

4 kommenttia:

  1. Hmmm.... En oikein tiedä miten/mitä kommentoisin... Tekee vaan mieli kommentoida...(Huono asia(ko)?)

    Itsekkin ajattelen paljon (samoja asioita kuin sinä ;-)) ja vajoan oman mieleni sopukoihon unohtaen hetkeksi kaiken muun.
    Sitä sitten, että miksi näin tapahtuu en tiedä. Ehkä, koska mieltämme painaa jokin, jota emme itse tiedosta, jokin asia joka huolestuttaa, jokin, joka herättää mielessämme pitkän litanian kysymymerk(e)illä varustettuja sanoja ja lauseita joihin yritämme ajatella loogisia vastauksia, joka johtaa taas siihen, että syvennymme liikaa omiin ajatuksiimme jolloin olemme hiljaisia ja vetäytyvänsä.

    Selitinkö liian hankalasti?

    En tiedä miten sinä tuon ajattelet, muutta itse ajattelen sen tuolla tavalla. :-)

    Olen ennenkin blogiisi kommentoinut näin, mutta sanompahan vielä uudestaan;
    Olen lukenut/seuraillut blogiasi tosi pitkään ja innolla aina odotan mitä seuraavalla kerralla kirjoitat, ja joka kerta kun olen uusimman postauksesi lukenut, huomaan ajattelevan "Ihan kuin olisin itse tuon tekstin kirjoittanut. o_O" tai "miten joku voikin ajatella noin samalla tavalla kun minä? Hassua o_O" tai sitten muuten vaan postauksesi saa minut taas ajattelen asioita uusiksi tai syvällisemmin, joka on siis hyvä ja hieno asia. ;-)

    Mietin, että sinuun olisi kiva tutustua, mutta mietin, että mahtaisiko sinua kiinnostaa yhtään ei suomalais taustasen 15 vuotiaan tytön ajatukset yms muu semmonen...

    Hups, kommenttistani tulikin yllättävän pitkä...o_O Anteeksi.

    Kiitos, kumminkin, jos jaksoit tämän kilometrikommentin loppuun asti lukea. ^^

    Kaikkea hyvää sinulle<3

    t: A

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo todellakaan huono asia, että kommentoi, päinvastoin ! (-:
      Ja todella mahtava ajattelutapa, se sai minut miettimään hieman asioita.
      Todella jännää myös, että meillä on samankaltaisia ajatuksia ! Välillä sitä ajattelee vain, että olenko ainoa joka ajattelee tätä asiaa, vaikka aika mahdotontahan se on. Mutta kiitos siis paljon ! (-:
      Siis kyllähän minua tietenkin kiinnostaa, uusiin ihmisiin on vain kiva tutustua !
      Kaikkea hyvää myös sinullekkin, kiitos kommentistasi <3

      Poista
  2. Oon jo muutamasta postauksesta huomannu että aivan niinku mä :p hullua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko tää siis joku kommentti uudelta ihmiseltä edelliseen kommenttiin, vai uudelta ihmiseltä ihan näin yhtäkkiä vai viime kommentin lähettäjältä o.o

      Poista