sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Älä näytä mitään, mitä sisälläsi itää

Kännykkä piipahtaa ja sieltä näkyy kysymys : " Mitä teet (-: ? "
No suoraan sanoen istun ärsyyntyneenä, meikittömänä, sipsiä syöden sohvalla. Mutta silti vastaus kuuluu paljon lempeämpänä. " Katon yhtä leffaa, sä ? (-: "
Mulla on pieni paha tapa kaunistella välillä mun tekemisiä. Jos teen mielestäni jotain mielestäni sellaista, mitä en halua sanoa, niin minä heitän pienen valkoisen valheen. Tänäänkin istuin autossa radio poissa päältä, kun henkilö jonka kanssa tekstailin, luuli minun istuvan keittiönpöydässä juomassa kahvia radiota kuunnellen. En tietenkään käytä tätä hyviin ystäviini, vain puolituttuihin.
Pienillä valkoisilla tekstailijaani kohtaan, yritän vain saada itseni kuulostamaan karismaattiselta. Se, että todellisuudessa istuisin nurkassa tuijottamassa eteeni nenä vuotaen, ei välttämättä kuulostaisi niin viehkeältä. Itse asiassa noissa tilanteissa sitä yleensä valehtelee kaikille, jos joku kysyy, mitä teet. Silloin en yleensä päästä valkoista valhetta valloilleen, vaan sanon, etten tee mitään erityistä.
Toivon, että ette saanet minusta nyt hirveän valehtelijan kuvaa. Myönnän kyllä, että valehtelen joskus isoista asioista. Yleensä päästän vain pieniä valkoisia valheita siitä, mitä teen. Tai itse asiassa kaunistelen vain tekemistäni. Mutta asiasta toiseen, olen nyt saanut läppärini onneksi laitokseen. Saan ottaa sen hiljaisen jälkeen (n. kahden viiva kolmen aikoihin ) ja palauttelen iltapalan aikoihin. ( eli nyt kun on kesä, niin iltapala on yläastelaisilla yhdeksältä ) Olen erittäin tyytyväinen, että tähän ehdotukseeni suostuttiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti