lauantai 13. huhtikuuta 2013

Muistot mua kantaa, samalla satuttaa

Rakastan juna-asemia, siellä istuvia ihmisiä ja kahviloita. Rakastan junassa istumista, maisemien vaihtumista ja nopeaa vauhtia. Olen pienestä pitäen aina nauttinut junassa olemisesta. Suurin reissuni pienempänä oli mennä Lappiin yöjunalla. Yöjunissa on aina niin ihana tunnelma. Haluaisin joskus vielä kokea sen jonkun kaverin kanssa tai ehkä yksin, mutta kukapa minut tai meidät päästäisi ? Haluaisin vain mennä yöjunalla sinne, katsoa muutamia maisemia ja palata takaisin. Yhdessä vaiheessa kuljin todella paljon lomilla, kun äitini asui puolentoista tunnin junamatkan päässä laitoksestani. Silloin kuljeskelin sitä väliä ja se oli aina yhtä ihanaa. En tiedä miksi, mutta rakastan junassa matkustamista.
Olin terapiassa tällä viikolla ja sain testini tulokset. Siitä nousi kolme merkittäväksi, yliherkkyys ja viha. Yhtä en sano tähän, sillä itseni mielestä en ole hirveästi sellainen. Joten, jos en ole itseni mielestäni sellainen, niin voinhan minä sen sanoa. Masentunut. En kyllä osaa sanoa, että olenko minä edes. Tietenkin olen usein iloinen, mutta en tiedä voiko näitä ajatuksia, jotka ovat kulkeneet pari vuotta mukanani, että ovatko ne sellaisia masennukseen viittaavia. Olen vain tottunut niihin jo, etten tiedä edes milloin ne tulivat. Tai itse asiassa tiedän. Ne tulivat rytinällä heti laitokseen joutuessani. 

4 kommenttia:

  1. Jos joku mulle tekisi testin maanantaiaamuna niin saisin varmasti täydet pisteet. :) Jos ottaa vaikka koko viikon tai kuukauden huomioon ja yleinen olotila omasta mielestä on ihan ok eikä tunne itseä hirveän masentuneeksi niin ei kannata huolestua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maanantai aamut on aina niin ihania :s Mutta niinpä, en ajatellut tuota asiaa sen erityisemmin miettiä, koska en kyllä tunne itseäni masentuneeksi (:

      Poista
  2. Voisit koittaa trans-siperian junaa. Matka makuuvaunussa Venäjän halki vaikka Kiinaan ja kestää viikon. Tai kaks viikkoa jos haluaa junalla takasi. :)

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa mielenkiintoiselta ! Olisi varmasti mahtava kokemus. Ehkä vielä joskus pääsisin (:

    VastaaPoista