sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Elämässä ei mikään oo varmaa

Minulle tuli eilen yhtäkkiä illalla aivan kauhea olo ja sitten rupesi ahdistamaan. Itkin vain huoneessani istuen lattialla ja mietin, että menisinkö puhumaan ohjaajalle tunnetilastani. Kyllä onneksi uskalsin ja hän sai minulle paljon paremman olon. Kerroin, kuinka minua pelotti oma ohjaajani. Ei, tämä ei ole sellaista pelkoa, jota koen nähdessäni hämähäkin. Tämä on sitä pelkoa, kun huomaa lähenevänsä oma ohjaajan kanssa. En ole yleensä niin läheinen aikuisten kanssa ja se pelottaa jotenkin minua.  En tiedä miksi. En pelkää sitä, että hän voisi satuttaa minua ja se sattuisi enemmän, koska olemme läheisempia. En pelkää sitä, että hän lähtisi kaikki ajatukseni mukananaan. En pelkää sitä, että hän kertoisi minun elämäntarinaani jollekkin. En tiedä mitä pelkään. Silloin eilen illalla mietin jopa oma ohjaajan vaihtamista, mutta en minä sitäkään enää halua. En tiedä miksi, mutta minulle tuli vain paha olo asiasta.
En tiedä olisiko se auttanut, että lapsuudessani olisin kertonut enemmän asioita äidilleni. En tiedä, en ainakaan muista yhtäkään tilannetta, jossa olisimme jutelleet syvällisesti. Mutta olin silloin kyllä paljon pinnallisempi kuin nyt, joten saattaa johtua iästäni. En kyllä osaisi varmaan jutella äidin kanssa mitään henkilökohtaisia asioita. 
Kysyin perjantaina miespuoliselta ohjaajalta, että mikä on ensimmäinen sana, joka tulee mieleen sanasta koti. Hän vastasi, että hänen tytöt. Nyökkäsin ja olimme hetken hiljaa. Hän yhtäkkiä yllätti minut ja kysyi saman kysymyksen minulta. En ehtinyt edes ajatella mitään, kun sanoin, että alkoholi. Kauhistuin ajatusta, kun tajusin, että se oli tullut ensimmäisenä mieleeni. Ohjaaja näytti vähän surulliselta kuullessaan tämän.
Onko kaikki turhaa mitä koen tai tunnen
Onko kaikki harhaa mitä näen tai mietin
Keltä vastauksia kysymyksiin joita päässä pohdin
En haluis enää kysymyksii kerää koska niihin hukkuu
Tulee koko arkki täyteen mutta ei se auta yhtään
Suljen silmät annan ajatusten ottaa vallan

Kuvat ovat omiani & sanat ovat Mc Manen biistä Tyhjä Peili

2 kommenttia:

  1. Olis kiva kuulla vähä enemmän laitoselämästäs (: Ookko muuten pihakoivus vai mihnä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voisinkin kertoa enemmän ja siihen kysymykseen en vastaa näin julkisesti (:

      Poista